Druckansicht der Internetadresse:

BAYSPO - BAYREUTH CENTER OF SPORT SCIENCE

Sport Science II - Chair in Sport Governance and Event Management – Prof. Dr. Markus Kurscheidt

Print page

Publications

year    2024   2023   2022   2021   2020    all years

2016

Reichel, Kristoff
Attendance demand in developing team sports : An analysis of peculiarities with evidence of Ger ...
2016
8. ESEA European Conference on Sports Economics, Groningen, Niederlande

Huth, Christopher; Kurscheidt, Markus
Does environmental friendliness pay off in outdoor sports? Evidence from hedonic pricing of Ger ...
2016
8. ESEA European Conference on Sport Economics, Groningen, Niederlande

Prüschenk, Nathalie; Kurscheidt, Markus
Spectator perception and social capital of Olympic Values
2016
8th International Sport Business Symposium, Rio de Janeiro, Brasilien

Huth, Christopher
Hedonic Pricing of Green Fees in Golf Sports : the Case of Germany
2016
World Scientific Congress of Golf VII, St. Andrews, Schottland

Huth, Christopher
Managing League Reforms in Sports : The Case of the German Golf League
2016
World Scientific Congress of Golf VII, St. Andrews, Schottland

Reichel, Kristoff
Umsetzung von CSR-Konzepten in den Landesverbänden des Deutschen Fußball-Bundes : Eine Evalua ...
2016
20. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie e.V., Tübingen

Huth, Christopher
Hedonische Preismessung von Greenfees im deutschen Golfsport
2016
20. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie e.V., Tübingen

Huth, Christopher
Fans als Investoren von Fußballunternehmen
2016
6. Innsbrucker Sportökonomie- und Management Symposium, Innsbruck

Reichel, Kristoff
Zuschauernachfrage im deutschen Frauenfußball : Eine Analyse potenzieller Einflussfaktoren auf ...
2016
6. Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium, Innsbruck, Österreich

Prüschenk, Nathalie; Kurscheidt, Markus
Do Youth Games have the potential to shift perceptions on Olympism? Implications from young peo ...
2016
7th International Sport Business Symposium, Lillehammer, Norwegen

Prüschenk, Nathalie; Kurscheidt, Markus
Do Youth Games have the potential to shift perceptions on Olympism? Implications from young peo ...
7th International Sport Business Symposium : abstracts
Lillehammer , 2016. - page 71-72
http://konferanser.hil.no/yss/wp-content/uploads/s ...

Gruber, Daniel
Efficiency potentials in strategic stadium management
2016
UEFA Research Grant Programme: Presentation of the main conclusion and final results, Nyon, Schweiz

Gruber, Daniel
Effizienzpotenziale im strategischen Stadionmanagement
2016
AG Stadion, Deutscher Fußball-Bund, Frankfurt am Main

Huth, Christopher
How to Design a Sports League in Golf : Stakeholder-oriented Empirical Evidence from the German ...
in International Journal of Golf Science volume 5 (2016) issue 1. - page 1-25
doi:10.1123/ijgs.2015-0004 ...

Renz, Michael; Kurscheidt, Markus
Migration and national team competitions - BIG-5 as profiteers?
The 24th EASM Conference : Memories and identities in sport management in Europe ; Abstract book
Warschau : Warsaw School of Tourism and Hospitality Management, 2016. - page 41

Prüschenk, Nathalie; Kurscheidt, Markus
Spectator perception and social capital of Olympic Values
8th International Sport Business Symposium : Abstracts ; Data as of 15.08.2016
Rio de Janeiro , 2016. - page 43-44
https://www.blogs.uni-mainz.de/fb02-sport-rio2016/ ...

Zimmermann, Timo; Parensen, A.; Huth, Christopher; Klein, Marie-Luise
Stakeholderorientierte Entwicklung eines neuen Wettkampfsystems im Golfsport : Ausgewählte Erg ...
Der seltsame Fall des Dr. Jeckyll und Mr. Hyde : Homo oeconomicus und Homo emotionalis im Sportmanagement
Schorndorf : Hofmann Verlag, 2016. - page 69-82 . - (Sportökonomie; 17)

Reichel, Kristoff; Kempf, Nico; Kurscheidt, Markus
Umsetzung von CSR-Konzepten in den Landesverbänden des Deutschen Fußball-Bundes : Eine Evalua ...
Book of Abstracts : 20. Jahrestagung
Tübingen , 2016

Renz, Michael; Kurscheidt, Markus
Unerwartete Spillover Effekte der Spielermigration im Europäischen Fußballmarkt
6. Innsbrucker Sportökonomie & –management Symposium : Book of abstracts
Innsbruck , 2016. - page 70-71
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&so ...

Kurscheidt, Markus
Die wirtschaftliche Bedeutung von Sportgroßevents : Konsumausgaben und Ex-ante-Analysen
Handbuch Sportökonomik
Schorndorf : Hofmann, 2016. - page 365-381 . - (Beiträge zur Lehre und Forschung im Sport; 190)

Webmaster: Christian Brandt

Facebook Twitter Youtube-Kanal Instagram UBT-A Contact